Prvých klientov evidovali v excelovských tabuľkách, ale už vtedy si plne uvedomovali nutnosť CRM systému a systematickosti hneď na začiatku. V prípade, že by išlo len o evidenciu klientov, tabuľka by postačila naďalej. Ale starostlivosť o klienta nie je len zoznam kontaktných údajov. Práce na projekte sú aj bezpečné a citlivé informácie. A predovšetkým kvalita. Nielen tu hľadali aj v prípade CRM systému. Prečo sa rozhodli pre Anabix a čím sa firma Saturia zaoberá? V čom je ich práca neobvyklá? Toto a oveľa viac nám v rozhovore prezradila Bohumila Severínová.

Prosím predstavte stručne čitateľom, akou činnosťou sa zaoberáte. V akom odbore pracujete?

Pomáhame klientom dosahovať ich ciele tým, že s nimi chránime a budujeme ich majetok. Našou špecializáciou sú dlhodobé finančné a investičné plánovanie pre bonitnú klientelu, ktorým ponúkame honorované poradenstvo. Čo znamená, že nie sme primárne platení provízne za predaj produktu, ale priebežne za starostlivosti, počas obchodného vzťahu s klientom. 

Popíšte prosím vašu situáciu pred zavedením Anabix CRM. Ako ste riešili evidenciu kontaktov, sledovali zákazky?

Prvých klientov sme evidovali v excele. Musím podotknúť, že išlo o krátke obdobie, pretože nutnosť kvalitného CRM nám bola jasná od samého počiatku. Ak by sme potrebovali kontakty len evidovať, jednoduchá tabuľka by stačila najskôr aj naďalej. Starostlivosť o klienta je však dlhodobý proces, a tak sme potrebovali zachytiť nielen kontakt samotný, ale aj jednotlivé časti cesty zákazníka a informácie o servisných schôdzkach. To všetko bezpečne s ohľadom na citlivosť informácií, zároveň previazane v súvislostiach, a tak aby sa k jednotlivým informáciám dostali vo firme vždy všetky kompetentné osoby.

Aké boli vaše dôvody na výber nového CRM riešenia a prečo ste si vybrali práve Anabix CRM?

Pokiaľ pracujete s klientskymi dátami potrebujete ich mať hlavne v bezpečí, ale zároveň s nimi potrebujete pracovať efektívne, a to ešte skôr, než malá firma nášho zamerania napríklad prekoná hranicu 100 míľ. Kč v objeme investícií, ktoré má v mandáte. Kvalita našej služby si zasluhuje kvalitný reporting, a to ako interný, tak klientsky. Potrebujete mať informácie riadne a prehľadne zrovnané, ak chcete ďalej zdravo rásť.  

Nebudem zastierať, že v užšom výbere CRM bol ešte dva ďalšie konkurenčné systémy. Nakoniec nás presvedčilo prívetivé prostredie Anabixu, cenová dostupnosť, fakt, že ide o český systém, a hlavne možnosť napojenia na všetky ďalšie systémy, ktoré na prácu so zákazníkmi využívame.

Ako a v čom sa zmenila vaša práca vďaka používaniu Anabix CRM?

Kvalitný CRM vám musí predovšetkým uľahčiť a spresniť prácu, a to sa stalo. Všetky informácie sú prehľadne na jednom mieste. Odovzdávame úlohy na riešiteľov. Vieme, kedy máme koho ohľadom čoho kontaktovať, ako vyzerali predchádzajúce schôdzky s klientom. Máme automatické napojenie na webovú stránku aj mailing.

Za posledný rok vzrástol objem klientskych portfólií o viac ako 50 %. Majetok, ktorý u nás má priemerný klient vzrástol za posledné 2 roky viac ako 3x. To sú všetko veci, ktorých príčinou je naša kvalitná práca, ku ktorej prispieva aj dobre využívaný systém CRM.

Aké funkcie Anabix CRM najviac oceňujete a aké najviac využívate?

Faktom je, že zatiaľ nevyužívame zďaleka všetky funkcie, ale niektoré plánujeme využiť. Je to z časti dané aj odlišným zameraním našej práce, výrazne preferujúcim dlhodobú starostlivosť o klientov pred akvizičným predajom. Výhodou je samozrejme možnosť definovať si vlastné pole, osobne sa teším na väčšiu automatizáciu, ktorú pripravujeme s využitím triggerov.

Akú vašu službu, produkt, projekt, tip chcete predstaviť čitateľom? Popíšte nám ho prosím.

Naša služba je vo svojej podstate jednoduchá, pre klienta efektívna, však v prostredí Českej republiky stále ešte málo obvyklá. Tá neobvyklosť je daná najmä spôsobom práce a na to nadväzujúce odmeny. Klient neplatí províziu poradcovi na začiatku za predaj produktu, ale platí za poradenskú službu, ktorú mu v priebehu času poskytujeme. A to aj v prípade, že mu žiadny finančný produkt nesprostredkujeme.

Máme veľkú motiváciu sa o klienta starať, čo najlepšie a klient má istotu, že nekupuje zajaca vo vreci. Našu službu by som odporučila každému, kto to myslí so svojimi financiami vážne a nemá ambície sa touto témou prehrýzť sám. Naši klienti nie sú hlúpejší ako my. Asi by si dokázali informácie, stratégie dohľadať. Tiež by sa asi dokázali naučiť efektívne postupy a sledovať finančné trhy. Ale už by im nezostal čas na rozvíjanie svojich zručností vo svojej práci, v ktorej sú vďaka tomu profesionáli. Naši klienti radšej svoj čas venujú rodine, práci alebo voľnému času a túto oblasť nechávajú na nás. Pokiaľ sa medzi takých ľudí radíte, odporúčam Vám zavolať nám a dohodnúť si nezáväznú schôdzku. Na takej schôdzke sa pobavíme, aké je vaše očakávania, ako si predstavujete že budete žiť za 5,10, 20 rokov a čo pre vás v tejto veci môžeme urobiť. Ak navyše zafunguje osobná chémia, môžeme začať spoluprácu. Kvalitný finančný plán a investičné poradenstvo je vhodné pre každého, kto chce svoje peniaze chrániť a ďalej ich zhodnocovať.

Náš web - Saturia.cz

LinkedIn - company/saturia/

Viac o nás vo videu - SLOVO MA Bohumila Severýnová a Vladimír Kos: Myslete na plan

Ďakujeme za rozhovor.

Štěpán Musil

Mgr. Štěpán Musil

St, 17/03/2021 - 6:30

Komentáře

Vyskúšajte CRM systém Anabix