Rozhovory s Anabixom
Bohumila Severýnová
Bohumila Severýnová
Prvých klientov evidovali v excelovských tabuľkách, ale už vtedy si plne uvedomovali nutnosť CRM systému a systematickosti hneď na začiatku. V prípade, že by išlo len o evidenciu klientov, tabuľka by postačila naďalej. Ale starostlivosť o klienta nie je len zoznam kontaktných údajov. Práce na projekte sú aj bezpečné a citlivé informácie. A predovšetkým kvalita. Nielen tu hľadali aj v prípade CRM systému. Prečo sa rozhodli pre Anabix a čím sa firma Saturia zaoberá? V čom je ich práca neobvyklá? Toto a oveľa viac nám v rozhovore prezradila Bohumila Severínová.
Pomáhame klientom dosahovať ich ciele tým, že s nimi chránime a budujeme ich majetok. Našou špecializáciou sú dlhodobé finančné a investičné plánovanie pre bonitnú klientelu, ktorým ponúkame honorované poradenstvo. Čo znamená, že nie sme primárne platení provízne za predaj produktu, ale priebežne za starostlivosti, počas obchodného vzťahu s klientom.
Prvých klientov sme evidovali v excele. Musím podotknúť, že išlo o krátke obdobie, pretože nutnosť kvalitného CRM nám bola jasná od samého počiatku. Ak by sme potrebovali kontakty len evidovať, jednoduchá tabuľka by stačila najskôr aj naďalej. Starostlivosť o klienta je však dlhodobý proces, a tak sme potrebovali zachytiť nielen kontakt samotný, ale aj jednotlivé časti cesty zákazníka a informácie o servisných schôdzkach. To všetko bezpečne s ohľadom na citlivosť informácií, zároveň previazane v súvislostiach, a tak aby sa k jednotlivým informáciám dostali vo firme vždy všetky kompetentné osoby.
Pokiaľ pracujete s klientskymi dátami potrebujete ich mať hlavne v bezpečí, ale zároveň s nimi potrebujete pracovať efektívne, a to ešte skôr, než malá firma nášho zamerania napríklad prekoná hranicu 100 míľ. Kč v objeme investícií, ktoré má v mandáte. Kvalita našej služby si zasluhuje kvalitný reporting, a to ako interný, tak klientsky. Potrebujete mať informácie riadne a prehľadne zrovnané, ak chcete ďalej zdravo rásť.
Nebudem zastierať, že v užšom výbere CRM bol ešte dva ďalšie konkurenčné systémy. Nakoniec nás presvedčilo prívetivé prostredie Anabixu, cenová dostupnosť, fakt, že ide o český systém, a hlavne možnosť napojenia na všetky ďalšie systémy, ktoré na prácu so zákazníkmi využívame.
Kvalitný CRM vám musí predovšetkým uľahčiť a spresniť prácu, a to sa stalo. Všetky informácie sú prehľadne na jednom mieste. Odovzdávame úlohy na riešiteľov. Vieme, kedy máme koho ohľadom čoho kontaktovať, ako vyzerali predchádzajúce schôdzky s klientom. Máme automatické napojenie na webovú stránku aj mailing.
Za posledný rok vzrástol objem klientskych portfólií o viac ako 50 %. Majetok, ktorý u nás má priemerný klient vzrástol za posledné 2 roky viac ako 3x. To sú všetko veci, ktorých príčinou je naša kvalitná práca, ku ktorej prispieva aj dobre využívaný systém CRM.
Faktom je, že zatiaľ nevyužívame zďaleka všetky funkcie, ale niektoré plánujeme využiť. Je to z časti dané aj odlišným zameraním našej práce, výrazne preferujúcim dlhodobú starostlivosť o klientov pred akvizičným predajom. Výhodou je samozrejme možnosť definovať si vlastné pole, osobne sa teším na väčšiu automatizáciu, ktorú pripravujeme s využitím triggerov.
Naša služba je vo svojej podstate jednoduchá, pre klienta efektívna, však v prostredí Českej republiky stále ešte málo obvyklá. Tá neobvyklosť je daná najmä spôsobom práce a na to nadväzujúce odmeny. Klient neplatí províziu poradcovi na začiatku za predaj produktu, ale platí za poradenskú službu, ktorú mu v priebehu času poskytujeme. A to aj v prípade, že mu žiadny finančný produkt nesprostredkujeme.
Máme veľkú motiváciu sa o klienta starať, čo najlepšie a klient má istotu, že nekupuje zajaca vo vreci. Našu službu by som odporučila každému, kto to myslí so svojimi financiami vážne a nemá ambície sa touto témou prehrýzť sám. Naši klienti nie sú hlúpejší ako my. Asi by si dokázali informácie, stratégie dohľadať. Tiež by sa asi dokázali naučiť efektívne postupy a sledovať finančné trhy. Ale už by im nezostal čas na rozvíjanie svojich zručností vo svojej práci, v ktorej sú vďaka tomu profesionáli. Naši klienti radšej svoj čas venujú rodine, práci alebo voľnému času a túto oblasť nechávajú na nás. Pokiaľ sa medzi takých ľudí radíte, odporúčam Vám zavolať nám a dohodnúť si nezáväznú schôdzku. Na takej schôdzke sa pobavíme, aké je vaše očakávania, ako si predstavujete že budete žiť za 5,10, 20 rokov a čo pre vás v tejto veci môžeme urobiť. Ak navyše zafunguje osobná chémia, môžeme začať spoluprácu. Kvalitný finančný plán a investičné poradenstvo je vhodné pre každého, kto chce svoje peniaze chrániť a ďalej ich zhodnocovať.
Náš web - Saturia.cz
LinkedIn - company/saturia/
Viac o nás vo videu - SLOVO MA Bohumila Severýnová a Vladimír Kos: Myslete na plan
Ďakujeme za rozhovor.
Mgr. Štěpán Musil
St, 17/03/2021 - 6:30
Komentáře