Nie je CRM ako CRM. Použitie CRM systému ako jednoduchej databázy kontaktov a inštitúcií nie vždy znamená uľahčenie práce a času. O tom sa presvedčil Martin Gašpar. Pre ich distribútorskú spoločnosť, zaoberajúcu sa potrebami pre vedu, zdravotníctvo a výrobu, potrebovali niečo oveľa komplexnejšie a systematickejšie. A v reakcii na meniaci sa trh a potreby klientov a častejšie využívané online prostredie, sa rozhodli prejsť k Anabix CRM. Čo im systém dokázal v každodennej práci zmeniť a ako výrazne ovplyvnil chod spoločnosti? Viac sa dozviete v novom rozhovore.

Prosím predstavte stručne čitateľom, akou činnosťou sa zaoberáte.

Už od roku 2002 sme popredným českým distribútorom prístrojov a potrieb pre vedu, zdravotníctvo a výrobu. Aby sme svojim klientom zaistili čo najpohodlnejšiu prácu prinášajúcu spoľahlivé výsledky, vyberáme si iba tých najlepších výrobcov, ako sú Leica Biosystems, Corning či Uvitec.

Náš tím pozostáva zo skutočných profesionálov, ktorí sú tu pre vás, kedykoľvek potrebujete pomôcť. Vďaka tomu dokážeme v kombinácii s tými najkvalitnejšími produktmi a prístrojmi poskytovať prvotriedny servis, a budovať tak pevné zázemie pre rozvoj potenciálu.

Popíšte prosím vašu situáciu pred zavedením Anabix CRM. Ako ste riešili evidenciu kontaktov, sledovali zákazky?

Pred zavedením Anabixu sme používali vlastný CRM systém. Jednalo sa o jednoduchú databázu inštitúcií a príslušných kontaktov, ktoré obsahovali záznamy o uskutočnených stretnutiach a výstupoch. Priebeh konkrétnych obchodných prípadov evidovaný nebol a nebolo teda možné ich ani jednoduchým spôsobom viesť. Každý obchodník sa sústredil na určitú oblasť a bol špecialistom vo svojom odbore, a teda mal aj svoju vlastnú stratégiu.

Aké boli vaše dôvody na výber nového CRM riešenia a prečo ste si vybrali práve Anabix CRM?

K zmene CRM systému nás viedlo dôvodov hneď niekoľko. V prvom rade sa zmenil trh as príchodom nadnárodných spoločností používajúcich e-shopy sa značná časť obchodných transakcií a výberu tovaru presunula z oblasti osobných stretnutí s obchodnými špecialistami do online prostredia.

Sami sme chceli pozdvihnúť našu spoločnosť na vyššiu úroveň, a to nielen s použitím online platformy, ale predovšetkým sme nechceli fungovať len ako distribútorská spoločnosť, ale chceli sme ponúknuť komplexné riešenie od podpory vzdelávania, cez aplikačný servis a servis prístrojov až po možnosť outsourcingu komplexných a zložitých laboratórií.

Celá zmena vyžadovala veľmi komplexný prístup a jednotnú stratégiu čo zahŕňalo aj zmeny vo vedení obchodného tímu a zavedenie marketingu. Oblasť republiky sme rozdelili regionálne a každý obchodný zástupca tak zaštiťoval naše kompletné portfólio. Potrebovali sme CRM systém, ktorý je výrazne komplexnejší - systém pre ľahké sledovanie aktivít, prehľad v otvorených obchodných prípadoch, kategorizáciu zákazníkov a prepájanie do segmentov, spojenie s mailingovým nástrojom a to celé s potenciálom na automatizáciu a ľahké zavádzanie úloh spojených s obchodom. Anabix sme zvolili preto, že ho môžeme modulovať, vkladať vlastné okná a prispôsobovať našim potrebám a nezanedbateľnou výhodou je, že je lokalizovaný do českého prostredia.

Ako a v čom sa zmenila vaša práca vďaka používaniu Anabix CRM?

Zavádzanie nového systému CRM nie je ľahké, ale určite sa nám vyplatilo. Celý tím teraz môže pracovať systematickejšie. Odpadla práca s kvantom excelovských tabuliek a prepisovaním. Ihneď máme prehľad o všetkom dianí a do systému môžu nazerať rôzne oddelenia naprieč spoločnosťou – obchod, marketing, financie, vedenie, aplikačná podpora. Úľavou je, že si človek nemusí všetko pamätať alebo strážiť diáre a papieriky, pretože úlohy a termíny sú všetky na jednom mieste a ľahko synchornizovateľné do google kalendára.

Aké funkcie Anabix CRM najviac oceňujete a aké najviac využívate?

Výhodou je, že je systém v slovenskom jazyku. Vďaka vlastným poliam sme si Anabix prispôsobili presne našim potrebám. Najviac používame zápisy aktivít u zákazníka, záznamy o priebehu obchodných prípadov a súvisiace vyplývajúce úlohy.

Akú vašu službu, produkt, projekt, tip chcete predstaviť čitateľom? Popíšte nám ho prosím.

Jednou z našich najdôležitejších divízií, ktorým sa venujeme, je bunková kultivácia v klinickom i vedeckom prostredí. Vzhľadom na to, že až jedna tretina používaných bunkových línií môže byť nesprávne určená či kontaminovaná, dochádza k zásadnému ohrozeniu kvality a pravdivosti získaných výsledkov a následných publikácií. Z tohto dôvodu je vhodné kultúry pravidelne testovať a predísť tak nutnosti opakovania experimentov aj strate času a finančných prostriedkov.

V spolupráci so servisným laboratóriom preto ponúkame možnosť autentizácie bunkových línií vrátane príslušnej certifikácie. Viac podrobností o službe je možné nájsť na našich webových stránkach - https://www.baria.cz/.

Ďakujeme za rozhovor.

Štěpán Musil

Mgr. Štěpán Musil

08/2021

Komentáre

Vyskúšajte CRM systém Anabix